Cisnienie jazdy jako kluczowa zmienna wentylacyjna

Amato i in. (Wydanie z 19 lutego) stwierdza, że u pacjentów z zespołem ostrej niewydolności oddechowej (ARDS) występuje odwrotna zależność między podatnością układu oddechowego (Cr), która odzwierciedla funkcjonalny rozmiar płuc podczas choroby, a ciśnieniem jazdy (?P = Vt / Crs, gdzie Vt wskazuje objętość oddechową), który jest używany do wentylacji. Obniżenie ciśnienia napędowego wiązało się ze zwiększonym odsetkiem przeżycia w ich badaniu. Jednak funkcjonalna wielkość płuc jest obliczana na podstawie zgodności statycznej, podczas gdy ciśnienie jazdy jest obliczane na podstawie dynamicznej zgodności, a dynamiczna zgodność jest zwykle niższa niż statyczna zgodność u pacjentów z ARDS. Którą wartość należy wziąć pod uwagę? Hamidreza Jamaati, MD Ośrodek Badawczy Przewlekłych Chorób Układu Oddechowego, Teheran, Iran Seyed A. Mohajerani, MD Państwowy Instytut Badawczy Gruźlicy i Chorób Płuc, Teheran, Iran S. Mohamm adreza Hashemian, MD Shahid Beheshti University of Medical Sciences, Teheran, Iran ac.ir Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1. Amato MB, Meade MO, Slutsky AS i in. Ciśnienie jazdy i przeżycie w ostrym zespole niewydolności oddechowej. N Engl J Med 2015; 372: 747-755 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline Amato i in. opisać korelacje między objętością oddechową a przeżyciem tylko wtedy, gdy objętość oddechowa była związana ze zgodnością układu oddechowego, która zależy od objętości płuc dostępnej do przyjęcia oddechu oddechowego. Wyższa podatność układu oddechowego pozwala na uzyskanie niższego ciśnienia napędowego, aby osiągnąć taką samą objętość oddechową.1 Niższe ciśnienie jazdy może zmniejszyć cykliczne szczepy płuc, a tym samym poprawić wyniki. Podzielamy nasze obserwacje dotyczące fizycznego manewru, który zwiększa podatność układu oddechowego u pacj enta z ARDS. Podczas rutynowego badania palpacyjno-brzusznego objętość oddechowa znacznie wzrosła u pacjenta otrzymującego wentylację ochronną płuc za pomocą kontroli ciśnienia, ale tylko w przypadku wykonywania uciśnięć podczas wydechu. Uciśnięcia brzucha, które zostały określone w czasie z wydechem, utrzymywały tę wyższą objętość oddechową, co pozwoliło na zmniejszenie ciśnienia napędowego. Mechanizm oddechowy powrócił do początkowych wartości po zatrzymaniu manewru. Podejrzewamy, że ten manewr spowodował wentylację na bardziej stromej części krzywej ciśnienie-objętość. Czy ten manewr daje wgląd w mechanikę płuc lub może być przydatny do obniżenia ciśnienia jazdy? Luisa Morales-Nebreda, MD Manu Jain, MD Thomas C. Corbridge, MD Northwestern University, Chicago, IL edu Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1. Gattinoni L, Pesenti A. Koncepcja płuca niemowlęcego . Inte nsive Care Med 2005; 31: 776-784 Crossref Web of Science Medline To, czy ciśnienie napędowe jest rzeczywiście mediatorem poprawy przeżywalności wśród pacjentów z ARDS, jak sugeruje skomplikowana analiza mediacji przedstawiona przez Amato i innych, pozostaje do udowodnienia w prospektywnym, randomizowanym badaniu. Uważamy, że wszelkie przyszłe badania, które wykorzystują siłę napędową jako cel w wentylacji mechanicznej, będą musiały zastosować strategię kierującą się presją transpulmonarną, aby ocenić wpływ strategii nacisku na wyniki1.2 Naszym zdaniem taka próba wymagałoby uniwersalnego zastosowania wentylacji kontrolowanej ciśnieniem. Czy autorzy mogą komentować projekt takiej próby? Sahajal Dhooria, MD, DM Inderpaul S. Sehgal, MD, DM Ritesh Agarwal, MD, DM Podyplomowy Instytut Edukacji Medycznej i Badań Medycznych, Chandigarh, Indie com Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 2 Referencje1. T almor DS, Fessler HE. Czy pomiary ciśnienia w przełyku są ważne w podejmowaniu decyzji klinicznych u pacjentów z wentylacją mechaniczną? Respir Care 2010; 55: 162-172 Web of Science Medline 2. Agarwal R, Aggarwal AN, Gupta D, Behera D, Jindal SK. Etiologia i wyniki ostrego i pozapłucnego uszkodzenia płuc / ARDS w OIT na północy Indii. Klatka piersiowa 2006; 130: 724-729 Crossref Web of Science Medline Odpowiedź Autorzy odpowiadają: Jamaati i jego koledzy kwestionują nasze użycie ciśnienia napędowego do normalizacji objętości oddechowej do rozmiaru płuc. Mają rację wskazując, że zgodność statyczna jest właściwym pomiarem do zastosowania w tej normalizacji. Tak właśnie zrobiliśmy. Zamieszanie powstaje, ponieważ istnieją dwie powszechne definicje ciśnienia napędowego: różnica pomiędzy szczytowym ciśnieniem wdechowym a dodatnim ciśnieniem końcowo-wydechowym (PEEP) i różnicą między ciśnieniem plateau a PEEP Użyliśmy tej ostatniej, któ ra reprezentuje quasistatyczne elastyczne z [więcej w: nefrolog, darmowe leczenie, stomatolog ]